loading...

layehsevom

بازدید : 354
شنبه 31 خرداد 1399 زمان : 11:46

صنعت هوانوردی مدت طولانی است که برای کاهش آلودگی تحت فشار است ، و در حالی که خطوط هوایی از بحران کوروی ویروس حمایت مالی کرده اند ، ممکن است جلوی سبز شدن آسمان را بگیرد.


چه وعده هایی درباره آلودگی داده شده است؟

به گفته سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی کشوری ، حمل و نقل هوایی حدود دو درصد از انتشار جهانی دی اکسید کربن (CO2) را تشکیل می دهد ، یکی از مهمترین گازهای گلخانه ای که باعث گرم شدن کره زمین می شود.

طبق اعلام پیشرو تجارت تجاری IATA ، شرکت های هواپیمایی در سال 2019 4.5 میلیارد مسافر را منتقل کردند که نسبت به سال قبل 4.2 درصد افزایش داشته است.

پیش از آغاز همه گیری کروناویروس ، صنعت در 15 تا 20 سال بر دو برابر شدن ترافیک حساب می کرد.

در همان زمان ، قول داده بود كه میزان انتشار CO2 را به میزان نصف در سال 2050 از سطح 2005 كاهش دهد. با توجه به افزایش پیش بینی شده در ترافیک ، این امر باعث کاهش 90 درصدی پرواز می شود.

IATA ادعا می کند که این وعده حفظ می شود ، اما در ژانویه گزارشی از سوی سه سازمان اروپایی از جمله آژانس محیط زیست اروپا ، تولید گازهای گلخانه ای در اروپا رو به افزایش است حتی اگر پیشرفت های فن آوری به محدود کردن افزایش کمک کند.

در حالی که بین سالهای 2014 و 2017 در اروپا تعداد مسافرین 20 درصد افزایش یافت ، میزان انتشار CO2 10 درصد افزایش یافته است.

حمل و نقل هوایی ممکن است تنها درصد کمی از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل دهد اما رشد پیش بینی این صنعت بدان معنی است که اگر بخواهد نقش خود را در محدود کردن تغییرات آب و هوا ایفا کند ، باید تغییرات اساسی ایجاد کند.
تاثیری که تاج آن خواهد گذاشت؟

در حالی که عقب ماندگی هایی که توسط دولت ها به دلیل جلوگیری از گسترش کوروی ویروس ها اعمال شده است ، برای شرکتهای هواپیمایی که نیاز به سرمایه گذاری در هواپیماهای تمیز در سالهای آینده سرمایه گذاری می کنند ، ویرانگر بوده است ، اما عناصر مثبت وجود دارد.

Bertrand Mouly گفت: "حتی اگر ظرفیت مالی خطوط هوایی برای نوسازی ناوگان های هواپیما ضعیف تر باشد - و آنها به دنبال تأخیر روند کار هستند - آنها اکنون ظرفیت اضافی دارند که منجر به آنها خواهد شد که قدیمی ترین و کمترین کارآمد هواپیما را از ناوگان خود حذف کنند." Aigrot ، یک کارشناس حمل و نقل هوایی در مشاوره استراتژی Archery.

وی افزود: "این باعث بهبود میانگین عملکرد ناوگان خواهد شد."

شرکت هواپیمایی دلتا در ایالات متحده آمریکا در نهایت آخرین MD-90 های خود را که بین سال های 1995 تا 2000 ساخته شده بودند را به مراتع می سپارد.

در همین حال ، ایرفرانس و لوفت هانزا هواپیماهای احتراق سوخت A340 و A380 را قبل از موعد از برنامه خارج می کنند.

شرکت هواپیمایی ایر فرانس وعده داده است که بخشی از بسته نجات دولتی خود را برطرف کند.

Air France تصمیم گرفته است هواپیماهای A380 خود را از سرویس خارج کند. این هواپیماهای عظیم در بین مسافران محبوب هستند اما سوخت بیشتری مصرف می کنند و بنابراین هزینه بیشتری برای کار دارند
افت ترافیک هوایی به دلیل قفل شدن کوروی ویروس به معنای کاهش آلودگی است و صنعت انتظار ندارد که قبل از سال 2023 به طور کامل بهبود یابد.



چگونه می توان میزان انتشار گازها را کاهش داد؟

هر نسل جدید هواپیما به لطف پیشرفت در موتورها و استفاده از مواد سبک تر ، باعث کاهش 15 درصدی ردپای کربن شده است.

فیلیپ پتیتولولین ، رئیس تأمین کننده تجهیزات هوافضا فرانسوی ، صفران ، گفت که چنین دستاوردهای تکنولوژیکی سالانه اجازه کاهش یک درصدی آلودگی را داده اند.

این ریتم برای دستیابی به اهداف 2050 بسیار کند است ، بنابراین دستیابی به موفقیت های فناوری لازم خواهد بود و احتمالاً این موارد از پیشرانه و سوخت ها ناشی می شوند.

سوخت های زیستی به عنوان یکی از راه حل ها دیده می شوند ، زیرا با استفاده از مواد تجدید پذیر ، رد کربن آنها راحت تر جبران می شود.

برخی از آنها در حال حاضر در دسترس هستند ، اما هزینه آنها در مقایسه با سوخت جت بیش از حد بالا است ، که در حال حاضر یکی از بزرگترین هزینه برای شرکتهای هواپیمایی است.

صنعت هوانوردی مدت طولانی است که برای کاهش آلودگی تحت فشار است ، و در حالی که خطوط هوایی از بحران کوروی ویروس حمایت مالی کرده اند ، ممکن است جلوی سبز شدن آسمان را بگیرد.


چه وعده هایی درباره آلودگی داده شده است؟

به گفته سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی کشوری ، حمل و نقل هوایی حدود دو درصد از انتشار جهانی دی اکسید کربن (CO2) را تشکیل می دهد ، یکی از مهمترین گازهای گلخانه ای که باعث گرم شدن کره زمین می شود.

طبق اعلام پیشرو تجارت تجاری IATA ، شرکت های هواپیمایی در سال 2019 4.5 میلیارد مسافر را منتقل کردند که نسبت به سال قبل 4.2 درصد افزایش داشته است.

پیش از آغاز همه گیری کروناویروس ، صنعت در 15 تا 20 سال بر دو برابر شدن ترافیک حساب می کرد.

در همان زمان ، قول داده بود كه میزان انتشار CO2 را به میزان نصف در سال 2050 از سطح 2005 كاهش دهد. با توجه به افزایش پیش بینی شده در ترافیک ، این امر باعث کاهش 90 درصدی پرواز می شود.

IATA ادعا می کند که این وعده حفظ می شود ، اما در ژانویه گزارشی از سوی سه سازمان اروپایی از جمله آژانس محیط زیست اروپا ، تولید گازهای گلخانه ای در اروپا رو به افزایش است حتی اگر پیشرفت های فن آوری به محدود کردن افزایش کمک کند.

در حالی که بین سالهای 2014 و 2017 در اروپا تعداد مسافرین 20 درصد افزایش یافت ، میزان انتشار CO2 10 درصد افزایش یافته است.

حمل و نقل هوایی ممکن است تنها درصد کمی از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل دهد اما رشد پیش بینی این صنعت بدان معنی است که اگر بخواهد نقش خود را در محدود کردن تغییرات آب و هوا ایفا کند ، باید تغییرات اساسی ایجاد کند.
تاثیری که تاج آن خواهد گذاشت؟

در حالی که عقب ماندگی هایی که توسط دولت ها به دلیل جلوگیری از گسترش کوروی ویروس ها اعمال شده است ، برای شرکتهای هواپیمایی که نیاز به سرمایه گذاری در هواپیماهای تمیز در سالهای آینده سرمایه گذاری می کنند ، ویرانگر بوده است ، اما عناصر مثبت وجود دارد.

Bertrand Mouly گفت: "حتی اگر ظرفیت مالی خطوط هوایی برای نوسازی ناوگان های هواپیما ضعیف تر باشد - و آنها به دنبال تأخیر روند کار هستند - آنها اکنون ظرفیت اضافی دارند که منجر به آنها خواهد شد که قدیمی ترین و کمترین کارآمد هواپیما را از ناوگان خود حذف کنند." Aigrot ، یک کارشناس حمل و نقل هوایی در مشاوره استراتژی Archery.

وی افزود: "این باعث بهبود میانگین عملکرد ناوگان خواهد شد."

شرکت هواپیمایی دلتا در ایالات متحده آمریکا در نهایت آخرین MD-90 های خود را که بین سال های 1995 تا 2000 ساخته شده بودند را به مراتع می سپارد.

در همین حال ، ایرفرانس و لوفت هانزا هواپیماهای احتراق سوخت A340 و A380 را قبل از موعد از برنامه خارج می کنند.

شرکت هواپیمایی ایر فرانس وعده داده است که بخشی از بسته نجات دولتی خود را برطرف کند.

Air France تصمیم گرفته است هواپیماهای A380 خود را از سرویس خارج کند. این هواپیماهای عظیم در بین مسافران محبوب هستند اما سوخت بیشتری مصرف می کنند و بنابراین هزینه بیشتری برای کار دارند
افت ترافیک هوایی به دلیل قفل شدن کوروی ویروس به معنای کاهش آلودگی است و صنعت انتظار ندارد که قبل از سال 2023 به طور کامل بهبود یابد.



چگونه می توان میزان انتشار گازها را کاهش داد؟

هر نسل جدید هواپیما به لطف پیشرفت در موتورها و استفاده از مواد سبک تر ، باعث کاهش 15 درصدی ردپای کربن شده است.

فیلیپ پتیتولولین ، رئیس تأمین کننده تجهیزات هوافضا فرانسوی ، صفران ، گفت که چنین دستاوردهای تکنولوژیکی سالانه اجازه کاهش یک درصدی آلودگی را داده اند.

این ریتم برای دستیابی به اهداف 2050 بسیار کند است ، بنابراین دستیابی به موفقیت های فناوری لازم خواهد بود و احتمالاً این موارد از پیشرانه و سوخت ها ناشی می شوند.

سوخت های زیستی به عنوان یکی از راه حل ها دیده می شوند ، زیرا با استفاده از مواد تجدید پذیر ، رد کربن آنها راحت تر جبران می شود.

برخی از آنها در حال حاضر در دسترس هستند ، اما هزینه آنها در مقایسه با سوخت جت بیش از حد بالا است ، که در حال حاضر یکی از بزرگترین هزینه برای شرکتهای هواپیمایی است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 88
  • بازدید امروز : 19
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 482
  • بازدید کلی : 48409
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی