loading...

layehsevom

بازدید : 363
چهارشنبه 11 تير 1399 زمان : 21:14

توسعه سوخت های دریایی پایدار
پروژه تحقیقاتی اتحادیه اروپا IDEALFUEL آغاز شده است

عکس توسط رینسون کوری در

سوخت های دریایی پایدار می توانند به کاهش گازهای گلخانه ای و انتشار آلاینده ها (تصویر نمادین) کمک کنند.

بزرگنمایی
در یک پروژه تحقیقاتی با بودجه اتحادیه اروپا ، یک کنسرسیوم بین المللی با هدف توسعه روش های جدید تولید سوخت های دریایی پایدار برای جایگزینی روغن های سوخت سنگین در حمل و نقل. استفاده از روغنهای سوختی سنگین (HFOs) به دلیل منشاء فسیلی این سوخت ها در گرم شدن کره زمین نقش دارد و علاوه بر این ، تولید آلاینده های غیر قابل اغماض آلاینده ها مانند اکسیدهای گوگرد را ایجاد می کند. پروژه IDEALFUEL با ایجاد روش های جدید و کارآمد و کم هزینه برای تولید روغن های سنگین با گوگرد کم از زیست توده غیر غذایی غذایی مبتنی بر چوب ، گزینه های پایداری را ایجاد کرده است. OWI Science for سوخت gGmbH و TEC4FUELS GmbH به عنوان شرکای تحقیقاتی در این پروژه شرکت می کنند.

اگرچه سوخت های تمیز موجود است ، بسیاری از شرکت ها به دلیل کم هزینه بودن ، HFO ها را انتخاب می کنند. با این حال ، HFO ها در آب های ملی بسیاری از کشورها ممنوع است. علاوه بر این ، سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به دنبال ممنوعیت استفاده از آنها در آب های قطب شمال است. با توجه به نگرانی های زیست محیطی و مقررات ملی و همچنین بین المللی مرتبط با HFO های فسیلی ، نیاز به گزینه های پاک تر ، تجدید پذیر و اقتصادی برای صنعت دریایی بسیار زیاد است.

لیگنین کلید است
IDEALFUEL قصد دارد روشهایی را برای تبدیل مواد باقیمانده و زباله چوبی مانند خاک اره و تراشه چوب به سوخت های دریایی تجدیدپذیر بسازد. این مفهوم تبدیل لیگنین - پلیمر موجود در مواد ساختاری گیاهان و درختان - از ماده خشک گیاه (که در غیر این صورت به عنوان زیست توده لیگنوسلولوزئیک شناخته می شود) را به سوخت های تجدید پذیر توصیف می کند.

برای دستیابی به این هدف ، کنسرسیوم IDEALFUEL در نظر دارد یک فرایند شیمیایی دو مرحله ای کارآمد و مقرون به صرفه را ابداع کند. در مرحله اول ، لیگنین از زیست توده لیگنوسلولیزی به شکل روغن خام لیگنین (CLO) استخراج می شود و یک ماده سلولزی جامد را پشت سر می گذارد که می تواند در صنعت کاغذ مورد استفاده قرار گیرد یا به اتانول تبدیل شود. در مرحله دوم ، CLO از طریق یک فرآیند هیدروکسیداسیون با دمای پایین به یک سوخت سنگین Biogenic (Bio-HFO) تصفیه می شود که می تواند در ترکیب با سوخت های فسیلی سنتی در ترکیب سوخت استفاده شود.

وظایف تحقیقاتی OWI Science برای سوخت و TEC4FUELS بر تضمین کیفیت سوخت جدید بویژه با توجه به ایمنی عملیاتی موتورها متمرکز است. برای این منظور ، آنها در حال بررسی و ارزیابی خصوصیات شیمیایی-فیزیکی Bio-HFO برای کاربردهای دریایی ، سازگاری این سوخت مستقر از لیگنین با موتورهای دریایی ، عمر انبارداری و رفتار پیری سوخت ، سازگاری آن با سوخت- مواد و اجزای بلبرینگ ، و روغن موتور. سرانجام ، جنبه های بهداشتی ، محیطی و ایمنی نیز بخشی از تحقیقات است.

توسعه سوخت های دریایی پایدار
پروژه تحقیقاتی اتحادیه اروپا IDEALFUEL آغاز شده است

عکس توسط رینسون کوری در

سوخت های دریایی پایدار می توانند به کاهش گازهای گلخانه ای و انتشار آلاینده ها (تصویر نمادین) کمک کنند.

بزرگنمایی
در یک پروژه تحقیقاتی با بودجه اتحادیه اروپا ، یک کنسرسیوم بین المللی با هدف توسعه روش های جدید تولید سوخت های دریایی پایدار برای جایگزینی روغن های سوخت سنگین در حمل و نقل. استفاده از روغنهای سوختی سنگین (HFOs) به دلیل منشاء فسیلی این سوخت ها در گرم شدن کره زمین نقش دارد و علاوه بر این ، تولید آلاینده های غیر قابل اغماض آلاینده ها مانند اکسیدهای گوگرد را ایجاد می کند. پروژه IDEALFUEL با ایجاد روش های جدید و کارآمد و کم هزینه برای تولید روغن های سنگین با گوگرد کم از زیست توده غیر غذایی غذایی مبتنی بر چوب ، گزینه های پایداری را ایجاد کرده است. OWI Science for سوخت gGmbH و TEC4FUELS GmbH به عنوان شرکای تحقیقاتی در این پروژه شرکت می کنند.

اگرچه سوخت های تمیز موجود است ، بسیاری از شرکت ها به دلیل کم هزینه بودن ، HFO ها را انتخاب می کنند. با این حال ، HFO ها در آب های ملی بسیاری از کشورها ممنوع است. علاوه بر این ، سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به دنبال ممنوعیت استفاده از آنها در آب های قطب شمال است. با توجه به نگرانی های زیست محیطی و مقررات ملی و همچنین بین المللی مرتبط با HFO های فسیلی ، نیاز به گزینه های پاک تر ، تجدید پذیر و اقتصادی برای صنعت دریایی بسیار زیاد است.

لیگنین کلید است
IDEALFUEL قصد دارد روشهایی را برای تبدیل مواد باقیمانده و زباله چوبی مانند خاک اره و تراشه چوب به سوخت های دریایی تجدیدپذیر بسازد. این مفهوم تبدیل لیگنین - پلیمر موجود در مواد ساختاری گیاهان و درختان - از ماده خشک گیاه (که در غیر این صورت به عنوان زیست توده لیگنوسلولوزئیک شناخته می شود) را به سوخت های تجدید پذیر توصیف می کند.

برای دستیابی به این هدف ، کنسرسیوم IDEALFUEL در نظر دارد یک فرایند شیمیایی دو مرحله ای کارآمد و مقرون به صرفه را ابداع کند. در مرحله اول ، لیگنین از زیست توده لیگنوسلولیزی به شکل روغن خام لیگنین (CLO) استخراج می شود و یک ماده سلولزی جامد را پشت سر می گذارد که می تواند در صنعت کاغذ مورد استفاده قرار گیرد یا به اتانول تبدیل شود. در مرحله دوم ، CLO از طریق یک فرآیند هیدروکسیداسیون با دمای پایین به یک سوخت سنگین Biogenic (Bio-HFO) تصفیه می شود که می تواند در ترکیب با سوخت های فسیلی سنتی در ترکیب سوخت استفاده شود.

وظایف تحقیقاتی OWI Science برای سوخت و TEC4FUELS بر تضمین کیفیت سوخت جدید بویژه با توجه به ایمنی عملیاتی موتورها متمرکز است. برای این منظور ، آنها در حال بررسی و ارزیابی خصوصیات شیمیایی-فیزیکی Bio-HFO برای کاربردهای دریایی ، سازگاری این سوخت مستقر از لیگنین با موتورهای دریایی ، عمر انبارداری و رفتار پیری سوخت ، سازگاری آن با سوخت- مواد و اجزای بلبرینگ ، و روغن موتور. سرانجام ، جنبه های بهداشتی ، محیطی و ایمنی نیز بخشی از تحقیقات است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 88
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 331
  • بازدید کلی : 48258
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی